lördag 5 januari 2013

Min julafton.

Hej jag är hemma nu, och vad passar bättre än att titta lite på min julafton tänkte jag.
Jag firade, som sagt, julafton i min fasters stuga. Det var jag, mamma, pappa, lillebror, lillasyster, faster, fasters sambo, och mina två kusiner. Vid elvatiden kom vi och knackade på i deras stuga och det blev kramkalas. Efter att vi småpratat och hälsat på varandra bestämde vi oss för att lägga alla julklappar under deras fina julgran. Lättare sagt än gjort, det blev proppfullt av alla klappar men vi lyckades pressa in dem ändå. Till höger skymtar man min kusin Isabella.
Vid tolv så började vi ta för oss av julmaten. Jag är inget stort fan alls av julmat men jag lyckades peta i mig någon köttbulle och någon prinskorv samt lite mackor. Och julmust såklart. Men de andra var nöjda.
Efter julmaten minns jag inte riktigt vad vi gjorde. Men jag tror vi spelade Upp till bevis, då jag, Alexander (bror) och Isabella vann. Sen for pappa och hämtade farmor som hade varit i kyrkan på förmiddagen och vi där hemma började plocka fram fikat. Strax innan klockan tre och kalle anka var det färdigt och man fick ta för sig av pepparkaksmazarin, ischoklad, rockyroad och massa annat gott. Sedan såg vi på Kalle Anka med farmor, och jag blev lite galen när min okunnande släkt började gorma om de bortklippta nidbilderna men jag orkade inte diskutera utan sa bara "När den där filmen gjordes så var Usa fortfarande väldigt rasistiskt och det är därför Disney klippt bort det" och vände mig sedan tillbaka.
Någon lite senare så dök denna oskarpa tomte upp (märkligt nog samtidigt som min storkusin försvann, hm..) och kramades lite med lillasyster. Han delade ut lite julklappar från en säck och började sedan, med hjälp av Malin, dela ut klapparna under granen. Och oj vad mycket fint jag fick! (Berättar någon annan dag) Är så himla nöjd och tror alla andra också var det. Julklappen längst upp är en av de mamma och pappa fick, Årechoklad med julsmaker.
Resten av kvällen pratade vi, åt lite mer, skrattade, hade "chokladtävling" och sprang ute i snön tills jag och Bella fick ont i halsen (osmarta som vi är) och tillslut satte vi oss framför den nya Svensson, Svensson-filmen och myste. 

Detta var den bästa julafton jag någonsin haft och jag är så himla lycklig för att jag fick umgås med mina kusiner. De är bäst ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar