fredag 30 november 2012

Om tacopaj och bångstyriga luggar


Klär mig i glittrig kjol men känner ändå inte ett dugg finare
Bråkar med luggen som bara funnits i en vecka och två dagar, för den vill inte alls bli sådär fin som de bästa bloggerskornas luggar
Pluggar och läser till allt och lite till och känner mig så himla skolless
Hittar en ny favoritlåt med Belle and Sebastian och blir lite gladare
Äter tacopaj tills magen gör ont och får sedan ångest över mig själv
Speglar mig lite för ofta och tänker "Fan vad ful"
Är så oehört kär men vågar inte förstöra något genom att höra av mig
Tittar mig i spegeln igen, lyckas göra en fin min och tänker "Kanske är jag lite fin ändå"
Längtar tills Julafton då jag får träffa mina fina släktingar (och ha de för mig själv utan låstaskusiner som är i vägen)
Ler när jag tittar ut genom fönstret för marken är vit igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar