söndag 16 september 2012

Min helg

Hej. Nu är jag tillbaka igen. Har varit hos farfar i helgen och träffat världens bästa släkt.
Tänkte berätta lite hur helgen såg ut.

Fredag
Min och en annan klass åkte in till stan för att göra någon "mattesak". På förmiddagen fick vi vara på tidningen och gå på rundtur. Det var intressant i början men sen blev det långtråkigt och vi lekte mest i stället för att lyssna, min mysklass. Sen for vi till stället där vi skulle göra matteuppgifterna, och när vi kom dit åt vi pastasallad och hade ledigt ett litet tag. Sen räknade vi matte vilket inte alls var kul.
När vi kom hem gick jag och Rebecca, sjungades och pratandes om pojkar och annat fint, iväg till vårdcentralen. Där satt vi och väntade ett tag och vaccinerade oss sedan mot livmoderhalscancer. När jag kom hem satte vi oss i bilen och började köra till farfars hus.

Lördag
Nästa dag bakade jag kladdkaka och vi hade besök av farmor. Sen när klockan slog tio i fem traskade vi iväg till fasters stuga. Sexton stycken var vi, tretton släktingar och tre stycken vänner som bor i den byn. Det serverades soppa och bröd till middag. Min kusin som är tjugotvå var där och det var jättekul att prata med henne. Vi pratade om allt ifrån dialekter till hur tidigt barn börjar sminka sig nuförtiden och sen berättade hon lite om när hon var på kurs i Asien i två månader. Hon fick bland annat äta en tarantella och det var faktiskt inte så äckligt tyckte hon. Någon gång efter middagen serverades det kaffe och kaka, och när det blev kväll åt vi popcorn och skruvar. Efter lite sällskaps spel med mina syskon och min kusin gick vi hem och la oss i säng.

Söndag
Åt frukost och gick sedan för att plocka lingon. Hittade kanske en dryg liter sen orkade vi inte plocka mer för det kliade på hela kroppen efter vi varit på ett ställe fullt med myror. På eftermiddagen åt vi upp resterna av kladdkakan och lite mer fika. Därefter packade vi ihop och for till min faster för att säga hej då till alla. Blev lite prat och kramar och sedan började vi resan hemåt.

Haft en jättetrevlig helg och nu längtar jag ännu mer till julen eftersom faster med familj mest troligt ska hit då. Åh, älskar min släkt så ♥

Ps. Glömde kameran hemma så bilderna är inte från helgen, men de passar ju ändå! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar