tisdag 5 februari 2013

Torsdag den trettioförsta januari.

Dagen då vår lärare fyllde år tog jag med kameran för att fotografera, och lite såhär såg det ut:
Våra torsdagsmorgonar börjar med Hemkunskap, den här dagen skulle vi baka bullar och
 min och Rebeccas degar jäste medan vi gjorde lite annat kul (som att inte göra det man skulle göra).

Tove började att fixa med tårtorna varvat med sin bullbakning.
Trots att jag sprang runt och kollade hur min kamera mådde (Erik hade den), kollade hur det gick med tårtan, fotograferade och pratade med alla andra så lyckades jag få ihop några bullar. Himla gott.
Efter vår korta idrottsteori satt vi kvar i klassrummet innan vi började dekorera. De andra spelade tetris och gjorde något annat, men jag var så stressad så jag minns inte riktigt vad (life of a perfektionist).
Sedan började vi blåsa upp ballonger som vi satte i taket med att gnida de mot huvudet. hänga upp knäppa serpentiner och skriva på tavlan. Och det blev ju väldigt festligt.

Sen höll jag på att skriva att det inte blev några mer bilder, men det vore lögn för när Erik, William och massa andra personer tog den hela tiden så fylldes den rätt snabbt. Däremot är resten konstiga bilder eller halvt oskarpa, de är väldigt fina men tror ingen blir så glad om de hamnar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar