tisdag 19 juni 2012

Sommarlista

I sommar ska jag gå på en träff och träffa personer från internet, baka, sova lite mer, skriva, bada, umgås med mina fina släktingar, äta god mat, skratta, försöka må bra (...), fotografera och ha vattenkrig.

Bästa med sommaren är att det finns så mycket bra saker. Friheten, dofterna, glädjen och allt där emellan.

Sämsta med sommaren är de elaka insekterna. Tycker inte om att bli biten (Speciellt inte av getingar mitt på natten, på magen)

Bästa sommarsysslan är något jag inte kan komma på. Finns en hel del bra saker. Men något jag tycker mycket om är att umgås med min släkt och att fika. Lyssna på historier och fnissa lite då och då. Blir alldeles glad i magen. Finns dock saker jag önskar skulle vara min bästa sommarsyssla...

Ultimata sommarklädseln är en klänning i tunnare material. En sådan där som man känner sig så fin i att man bara vill dansa.

Drömsommarresan innefattar mina vänner, skratt, glass och shopping. Antingen till London, Paris eller till typ Grekland.

Finaste sommarminnet är väldigt svårt att välja ut. Har en hel del bra. Men jag saknar Paris väldigt mycket. Framförallt Disneyland. Att ta bussen någon gång på morgonen och åka den exakta åttaminuters bussresan till Disneyland och sedan strosa omkring inne på området med den där otroliga känslan. Det var verkligen magiskt. Sedan gå in i någon av restaurangerna och äta en såndär pizza som egentligen inte var så god men man åt ändå, och dricka läsk som var en gåva från himlen efter all svett.
Härligt.


Bästa platsen på sommaren skulle jag nog säga är i farfars hus. Men det är bara om det är massa släktingar där. För då ser dagarna ut ungefär såhär: Man vaknar och gör alla morgonsysslor, sedan kollar man på klockan och undrar högt hur länge världens bästa kusiner kommer sova, sedan någon gång efter lunch går man de 400 metrarna till deras stuga där man väntar på att man ska gå och bada. Eller så tar man sig ner till min fasters "stuga/hus" som håller på att renoveras, och där badar man med henne och kusinbarnen.

Godaste glassmaken är antingen Ben & Jerry's (Ungefär alla) eller Magnum orginal.

Morgondagens sommarsysslor består av att äta frukost på altanen eller inne med ytterdörren öppen. Sedan väntar jag på elvafikat.

På midsommar befinner jag mig nog på High Chaparral och sedan på ett hotellrum. Så det blir ingen vanlig Svensson midsommar med sill och jordgubbar, utan god hotellmat.

Om jag var en blomma skulle jag vara en ros. Jag kan inte låta bli att tycka om de så himla mycket.

Småstäder jag vill besöka i sommar är några med fina caféer. Kommer vara i himla många nu nästa vecka men jag vet inte om det är någon speciell som JAG vill besöka.

Bästa sommardoften är när det nyss har regnat och pajdoft.

Den här sommaren kommer bli sådär. Inte alls som jag hade velat och förväntat mig. Vill tyvärr inte ta upp varför, men den kommer inte bli sådär bra.

Ingen av bilderna är mina och listan hittade jag på en blogg.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar