tisdag 21 juni 2011

FRÅGESTUND nr. 2 - Svar


Här kommer svaren från frågestunden, jag kör i ordningen nerifrån och upp.


1. Vilken färg är finast?
Svar: Slimegrön, inte limegrön utan slime. Fast jag gillar grönt i allmänhet också.

2. Om du var en frukt, vilken skulle du vara då?
Svar: Hm, jag vet inte. Jag skulle vilja vara en litchifrukt tror jag för att de är jättegoda.

3. Om du fick tre önskningar uppfylda, vilka skulle de vara?
Svar: Att miljön skulle bli bättre (Ni fattar!), att alla skulle ha mat och att ingen i min släkt skulle du en förtidig död.
Fast helst skulle jag inte vilja få tre önskningar, tänk vilken press!

4. Vilket ord är bäst i världen?
Svar: Finns inget ord som jag tycker är "bäst" men ordet Tjusigt är ju väldigt festligt och sen är ju Kuligt ett väldigt bra ord.

5.Vilket är ditt favvoritdjur?
Svar: Kaniner har varit i topp hos mig så länge som jag kan minnas.
:D

Alvapalva :) :

1. Vilken är den värsta "skadan" du fått?
Svar: Det var nog den där julaftonen när jag for på en "stubbgren" och fick ett jack i ena knäet så att jag fick fara och sy.

2. Vilket objektiv skulle du helst vilja ha just nu?
Svar: Jag vet inte just nu.

3. Vad längtar du mest till i London när du ska dit?
Svar: Det går inte att välja EN sak utan allt ska bli kul. Bland annat brittiskan, att äta ute, sevärdheterna och ja allt.

4. Vilket land gillar du mest?
Svar: Sverige helt klart! Fattar inte varför vissa klagar, vi har rent vatten, mat, de flesta har tillräckligt med pengar, vi kan andas ute utan att dra in allt för mycket gifter och vi har mycket natur.


1- hur länge har du fotograferat?
Svar: När jag var mindre fick jag och min bror en kamera för att vi tyckte det var kul att det blev ett foto typ, sen så fick jag en egen kamera när jag var 11 tror jag.
Sen lärde jag mig att fokusera och började fotografera lite mer seriöst under 2008. Efter det har jag bara lärt mig mer och mer och är vad jag är just nu.

2- vart skulle din dröm resa gå?
Svar: Jag ska ju fara till London nu, men det har ju varit en liten dröm. Men föruom det vill jag fara till Orlando, florida, mest för att gå på Harry Potter parken ;)

3- vilka fem saker skulle du ta med dig på den resan?
Svar: Kameran(!), en vacker marinblå klänning (Som jag inte äger D: ), en Harry Potter bok, en karta och en vattenflaska.
(Fast självklart skulle jag ha med mig pengar, telefon och ja typ sådana saker också)

4- dina största idoler
Svar: Joanne Rowling, mest känd som J.k Rowling, är min största idol just nu.
Hon har förändrat mitt liv. Men min mamma och pappa finns självklart också där.

5- vilka 3 personer skulle du helst vilja träffa (döda, levande, fiktiva eller riktiga spelar ingen roll)
Svar: Hm, kanske min morfar som jag aldrig hann träffa, min döda farfar och Harry Potter.
Inte Daniel Radcliff utan karaktären Harry Potter :)

6- hur mångla ljus var på den senaste tårta nu åt?
Svar: Antingen 13, 10 eller 8 tror jag. Vi brukar inte ha ljus så ofta så jag vet inte riktigt.

7- vad tror du folk inte vet om dig/förväntar siv av dig?
Svar: Det finns en del saker som folk inte vet om mig, men som personligt.
Men folk vet nog inte

8- favorit blogg/bloggar?
Svar: Jag läser en del bloggar, men alla är inte mina favoriter.
Självklart läser jag mina vänners men de räknar jag inte upp här. Några jag gillar mycket är:


9- vad betyder "kärlek" för dig?
Svar: Vet inte hur jag ska tolka frågan riktigt. Men för mig betyder kärlek att man gillar någon. Jag tror inte att jag tycker att vänskap är kärlek, man kan älska sina vänner men det är liksom inte kärlek. Man kan också älska sin familj men det går inte riktigt heller att klassa som kärlek.
Kärlek betyder pirr i magen och glädje, men också tårar och sorg.

10- om jag säger hjärta, vad säger du då?
Svar: Kärlek eller rött

11- om jag säger bok, vad säger du då?
Svar: Läsa
Kram, kram, kram<3

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar